Seiten

Sonntag, 12. September 2010

گردهمایی گروه همبستگی با مادران پارک لاله در وین
هفته شصت و دوم ،11 سپتامبر2010




در این هفته نیز حامیان مادران پارک لاله و پدران صلح در وین در ساعت موعود گرد هم آمدند. تصاویر نسرین ستوده ، شیوا نظر آهاری و سکینه محمدی آشتیانی در کنار تصاویر جان باختگان بعد از انتخابات 88 به چشم می خورد.
نسرین ستوده وکیل مدافع چندی از زندانیان سیاسی ازجمله روزنامه نگاران بازداشته شده پس از انتخابات سال 88 و از فعالان کمپین یک میلیون امضا و برنده جایزه حقوق بشر سازمان حقوق بشر بین المللی در سال 2008 می باشد. وی با وجود تهدیدها و احضارهای مداوم به بازداشت های خودسرانه و غیرقانونی اعتراض کرده و مقامات مسئول قضایی را به محترم شمردن حقوق زندانیان فرا می خوانده است. خانم ستوده در پی احضار به دادسرای زندان اوین بازداشت شد.
شیوا نظر آهاری فعال حقوق بشر، عضو هیات موسس کمیته گزارشگران حقوق بشر ومدافع زندانیان سیاسی است . این فعال حقوق کودکان، عضو کمپین یک میلیون امضا ، روزنامه نگارووبلاگ نویس همچنین برنده جایزه "فعال اجتماعی پشت میله های زندان" می باشد. این جایزه به فعالان مدنی اهدا می شود که در جامعه خود تاثیرگذار بوده و هم اکنون در زندان به سر می برند. وی از اواخر آذرماه سال گذشته تاکنون در زندان است.
سکینه محمدی‌ آشتیانی زنی است که در یکی از دادگاههای کیفری ایران به زنای محصنه متهم شده و محکوم به سنگسار شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen