Seiten

Mittwoch, 12. November 2014

گردهمایی حامیان مادران پارک لاله در وین ۸ نوامبر ۲۰۱۴

تجمع مسالمت آمیز حامیان مادران عزادار وین در اعتراض به خشونت علیه زنان در ایران

زنان ایران اجازه نمی‌دهند که محکوم به سکوت بشوند و خواهان حقوق برابر و عدالت میباشند


در هفته‌های اخیر حملات اسید پاشی با هدف سرکوب زنان درفضای عمومی شهر ها ی ایران رخ داده است. تا چند ماه پیش اسید پاشی در ایران یک فاجعه اجتماعی بود. اما در این اواخر حاکمیت از ریختن اسید به روی زنان برای ایجاد ترس، وحشت و برای سرکوب حضوردر فضای اجتماعی استفاده کرد، که مسبب اعتراضات خیابانی اخیر مردم در شهرهای تهران و اصفهان شد. بنا به گزارشات متعدد می‌توان گفت در اصفهان بیش از ۱۵ زن مورد تهاجم اسید پاشی قرار گرفته اند و ۲ نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند.
تا به امروز حاکمیت تمام تلاش خود را کرده است نه تنها  مسئولیت این فاجعه را بعهده نگیرد، بلکه  عاملین و آمرین اینگونه جنایتها را با تصویب قوانینی حمایت کند. زنان ایران از طرف حاکمیت تحت تبعیض گسترده و خشونت قانونمند میباشند. این خشونت در روز شنبه ۲۵ اکتبر به اوج خود رسید. زنان و مردان در شهرهای اصفهان و تهران بر علیه خشونتهای جدید حاکمیت به خیابانها آمدند و خواهان امنیت بیشتر برای زنان شدند. اما این اعتراضات با سرکوب شدید روبرو شد

هم زمان ما شاهد اعدام ریحانه جباری که هنگام دفاع از خود مردی را به قتل رسانده بود بودیم .او بعد از یک محاکمه به حکم شرع در این روز به خواست خوانواده مقتول قصاص و اعدام شد.

همچنین هفته گذشته مصادف بود با سالگرد به قتل رسیدن ستار بهشتی‌ در زیر شکنجه، سالگرد قتل‌عام معترضین به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸.

بدین مناسبت حامیان مادران عزادار وین   (پارک لاله) برای یک تجمع اعتراضی با همکاری سازمان عفو بین الملل و جامعه زنان حزب سبز وین از همه فعالان حقوق بشری و مدنی و ایرانیان مقیم وین دعوت به عمل آورد.این تجمع مورد استقبال تعداد زیادی از فعالین و هموطنان ایرانی‌ از طیفها و بخشهای گوناگون جامعه ایرانی‌ قرار گرفت.


در این تجمع خانوم مهسا عبدل زاده، خانم فرانک مستوفی و آقای حسن نایب هاشم سخن رانی کردند. خانم مهسا عبدل زاده توضیح مختصری داشتند به وقایع اخیر در ایران و تهاجم به امنیت زنان با اسید و سرکوب عدالت خواهی‌ زنان در ایران، و همچنین اشاره‌ای داشتند به اعدام ریحانه جباری و تولد ایشان و خواسته مادر ریحانه که از همه خواسته بود تولد ریحانه را جشن بگیرند. به دنبال آن آقای حسن نایب هاشم گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت گوها و اعتراضات جامعه بین‌ الملل به وضعیت بد حقوق بشر در ایران ارائه دادند. و در ادامه خانم فرانک مستوفی به تاریخ چه و چگونگی‌ نقض حقوق زنان، چگونگی‌ وضعیت حقوق آنان در ایران امروز  و مقاومت و مبارزات زنان ایران اشاره کردند.






Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen